2023. december 19., kedd

Lanou - Vadrózsa

 
Vadrózsa, rózsa, ne menj az útra,
Vadrózsa, rózsa, megkötlek
Leány vagy látom, szívem, virágom,
Vadrózsa, rózsa, megkötlek!

Vadrózsa, rózsa, két liba tolla,
Szívem virága, őrizlek
Vadrózsa, rózsa, ne fuss az ágra,
Kakukkfű, zsálya, megkötlek!

Vadrózsa, rózsa, rövidre vágva,
Vadrózsa, rózsa, nem szöksz meg,
Kökény virága, mogyoró ága,
Vadrózsa, rózsa, megkötlek!

Kakukkfű, zsálya, világ leánya,
Szívem virága, őrizlek.
Ne menj el, lányom, nincs, ami várjon,
Vadrózsa, rózsa, megkötlek!

Vadrózsa, rózsa, mogyoró ága,
Kakukkfű, zsálya, megkötlek!

Elmentem, elmentem,
Vadrózsává lettem.
Elmentem, elmentem,
Vadrózsává lettem.

Égig ér az ének,
Szárnyat bontnak érted.
Égig ér az ének,
Lámpást gyújtnak érted.

Kisírtam már a bánatom,
Erdő-mező édes rokon,
Erdő-mező édes rokon,
Szívem a világnak adom.

Vadrózsa, rózsa, kakukkfű, zsálya!

Vadrózsa, rózsa, varázshatalma,
Szeretem a szíved, nem szöksz meg!
Akarsz-e, mondd meg, mogyoró ága?
Vadrózsa, rózsa, kergetlek!
Kakukkfű, zsálya, világ leánya,
Szívem virága, nem szöksz meg!
Virágom, vágyam, kihűlt az ágyam,
Vadrózsa, rózsa, elveszlek!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése