2015. augusztus 4., kedd

Gerald Durrell - Idill (1)

Krk sziget, az egyik legszebb öböl Vrbnik alatt
 
Egy forró, álmos délután, amikor az éneklő kabócákon kívül minden aludt, Roger meg én elindultunk,  hogy  kipróbáljuk,  meddig  tudunk  mászni  a  dombokon,  mielőtt  besötétedik. Átvágtunk a napsugarak csíkjaival és foltjaival tarkázott olajligeten, ahol forró és csendes volt a levegő, felmásztunk a fák között ki a puszta, sziklás csúcsra, és leültünk pihenni. Alattunk szunnyadt a sziget, és úgy ragyogott a forró párában, mint valami vízfestmény, szürkészöld olajfák, fekete ciprusok, a tengerpart sokszínű sziklái, a sima, opálos tenger, mely kék volt, mint a jégmadár, és zöld, mint a nefritkő, itt-ott egy-két fodor az olajosan csillogó víztükrön, ahol megtört egy sziklás, olajbozótos szirten. Közvetlen alattunk kis öböl volt félhold alakú, fehér  homokszegéllyel,  oly  sekély,  fenekén  oly  vakító  homokkal,  hogy  vize  egészen halványkék  volt,  szinte  fehér.  Megizzadtam  a  kapaszkodón,  Roger  lógó  nyelvvel  zihált tajtékpelyhekkel  a  szakállán.  Úgy  határoztunk,  hogy  mégsem  másszuk  meg  a  dombokat, hanem inkább megfürdünk. Lesiettünk a domboldalon, és leértünk a kis öbölbe, mely üres volt, és csendesen aludt a ragyogó napfényözönben. Álmosan ültünk a meleg, sekély vízben, s én a homokban turkáltam magam körül. Néha sima kavicsot találtam, vagy üvegdarabkát, melyet  a  tenger  addig  csiszolt-mosott, míg olyan nem lett, mint valami átlátszó, bámulatos zöld drágakő. 

Gerald Durrell - Családom és egyéb állatfajták - Ötödik fejezet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése