2017. január 5., csütörtök

Kós Károly - Szeretném megérni

Szeretném megérni, hogy kicsiny-kis portámat olyan rendben lássam, ahogyan én azt elgondoltam magamnak. Legyenek a földek egy tagban, gyümölcsfáim termők, pajtám tele, méhesem népes… Legyen minden gondosan gondozva, tisztán művelve, rendben tartva. Szép legyen és gyönyörű a szemnek is, és azt szeretném, hogy gazdaságom, melynek minden rögét magam szereztem, minden fűjét-fáját magam ültettem, minden épületét magam építettem, így szálljon az én maradékaimra.
Ezt szeretném még megérni épségben, egészségben. És ha ezt megértem, örömmel megyek el én – múlandó az ember – hogy itt aludhassam öröm álmomat öreg tölgyfáim tövén, virágzó gyep alatt… mert hallani fogom onnan is méheim döngését, unokáim unokáinak lépéseit – és boldog kacagását!

Kós Károly -
Bevezetés a Testamentum és Agrikultura című kézirathoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése